Klagomål och returer
REKLAMATIONER
1. Garantiperioden för produkter som erbjuds i vår butik är 12 månader.
2. Säljaren är ansvarig gentemot Kunden om varan inte är i överensstämmelse med avtalet (garanti). Garantin är utesluten för köpare som inte är konsumenter eller Företag med konsumentegenskaper.
3. Om varan har en defekt har Kunden rätt att:
a) Kräva utbyte av defekt vara till en felfri vara eller begära att defekten åtgärdas. Säljaren är skyldig att byta ut defekt vara till en felfri vara eller avhjälpa felet inom rimlig tid utan onödiga besvär för Kunden.
b) Har rätt att ångra köpet endast om säljaren har vägrat att åtgärda varan, om bristen på överensstämmelse fortfarande föreligger, eller om säljaren uttryckligen anger att varan inte kommer att åtgärdas inom rimlig tid.
4. Kunden som utnyttjar garantianspråk måste returnera den defekta varan till Säljarens adress. Om Kunden är en Konsument står Säljaren för returkostnaden.
5. Alla reklamationer relaterade till varan eller genomförandet av köpeavtalet kan Kunden skicka skriftligen eller via e-post till Säljarens adress. Inlämning av en reklamation elektroniskt till info@spegelmat.se påskyndar hanteringen.
6. Säljaren kommer inom 14 dagar från mottagandet av reklamationen att svara på reklamationen gällande varan eller genomförandet av köpeavtalet.
7. Grunden för en reklamation kan vara tekniska defekter hos produkten, såsom:
- felaktig storlek,
- felaktig beskärning,
- fel materialtyp,
- saknad av någon del av beställningen.
8. Följande omfattas inte av reklamation:
- Reklamation att motiv som glitter, guld, silver, betong, marmor, rostigt metall, trä osv. inte ser ut som i verkligheten. Motiven är tryckta och kan skilja sig i utseende från sina verkliga motsvarigheter. Ljuseffekter ingår inte i designen.
- Färgskillnader. Färgerna på den slutliga produkten kan skilja sig något från visualiseringen på grund av skärmkalibrering, tryckmaskinen och typen av använt bläck. Små färgskillnader utgör inte en giltig grund för reklamation.
- Tidigare beställning hade en annan färg. Produkter kan skilja sig något i nyans och beskärning mellan beställningar eftersom de tillverkas efter beställning.
- Mekaniska skador (manipulation av produkten, brännmärken, felaktig användning).
- Slitage som uppstår vid användning över tid (t.ex. nötning) omfattas inte av reklamation.
- LED-belysning omfattas inte av garanti.