Spegelmat.se butiksbestämmelser

 

§ 1 Allmän information

 

1.1. Butiksbestämmelser drivs av Drukarnia Piga.pl Sp. z o. o., registreringsdata: Mysłowicka 1, 43-100 Tychy, NIP: 6462933172, REGON: 243492288. Infört i registret över företagare i det nationella domstolsregistret som förs av tingsrätten i Katowice under KRS-nummer: 36600. Den person som är behörig att representera företaget är styrelsens ordförande - Mateusz Gabryś.

1.2. Dessa villkor fastställer användarvillkoren för tjänsten. Användaren är skyldig att läsa dessa villkor, och att göra ett köp innebär att reglerna accepteras.

1.3. Alla relationer som uppstår genom avtal mellan Lustromat Polen och kunder omfattas av de allmänna kommersiella villkoren. Avvikelser beaktas endast om de tidigare bekräftats skriftligen mellan säljaren och kunden eller specificeras i dessa villkor.

1.4. Vid beställning är kunden skyldig att ange fullständig och sanningsenlig information. Vid angivelse av falska uppgifter är kunden ansvarig för eventuella skador som uppstår.

 

§ 2 Avtalets ingående

 

2.1. Bilder och alla andra produkter som presenteras av Spegelmat på internet eller i andra medier utgör inte ett försäljningserbjudande enligt artikel 534 i civillagen utan är en inbjudan för kunden att lämna ett köpebud. Köpebud kan lämnas via Lustromat Polens webbplats genom onlineformulär eller skriftligen via e-post.
2.2. Att lägga en beställning i webbutiken innebär kundens vilja att ingå ett köpeavtal enligt de villkor som anges i dessa regler och beställningen.
2.3. Vid beställning måste kunden ta hänsyn till det totala beställningspriset. Alla priser som anges på tjänsten är bruttopriser inklusive 23% moms och inkluderar inte fraktkostnader.
2.4. Säljaren förbehåller sig rätten att vägra tjänsten och genomförandet av beställningen om produkterna innehåller innehåll som strider mot lag, god sed eller principerna för social samlevnad. Butiken förbehåller sig också rätten att ändra priser på varor i erbjudandet samt att ändra fraktkostnaderna.

 

§ 3 Betalning

 

3.1. Drukarnia PIGA.pl Sp. z o.o. utfärdar en momsfaktura i elektronisk form för varje beställning, i enlighet med lagen av den 11 mars 2004 om skatt på varor och tjänster (samlad text: Journal of Laws 2011 nr 177, artikel 1054) och förordningen från finansministern av den 3 december 2013 om utfärdande av fakturor (Journal of Laws 2013, artikel 1485). Fakturauppgifterna motsvarar de uppgifter som kunden lämnat i beställningsformuläret vid beställningstillfället.

3.2. Betalning för beställningar kan göras via:
- PayU
- PayPal
- Klarna

3.3. Säljaren förbehåller sig rätten att acceptera eller neka vissa betalningsmetoder.

Postförskottsbeloppet bör inte överstiga 1100SEK. Beställningar över detta belopp måste vara helt betalda i förväg innan behandlingen påbörjas.

 

§ 4 Leverans

 

4.1. Vid beställning av hemleverans kan du betala för de beställda varorna kontant vid leverans eller välja en annan betalningsmetod:

- PayU-betalningssystem;
- Betalning via PayPal
- Betalning via Klarna

 

4.2. Frakt och paketupphämtning vid postförskott.

Det är köparens juridiska skyldighet att ta emot de köpta varorna enligt försäljningsavtalet och betala säljaren priset. Säljaren är å sin sida skyldig att leverera de betalda varorna till kunden. Om beställda varor inte hämtas har säljaren rätt att genomdriva avtalet och betalningen och, vid behov av ny leverans, debitera kunden ytterligare fraktkostnader.


4.3. Beställningens behandlingstid börjar från det ögonblick då ett e-postmeddelande skickas för att bekräfta mottagandet av beställningen för behandling.


4.4. Leverans inom Sverige territorium utförs av budfirmor. 


§ 5 Garanti

 

5.1. Säljaren garanterar leverans av varor fria från fysiska och juridiska defekter. Säljaren är ansvarig gentemot kunden om varorna har en fysisk eller juridisk defekt (garanti).

5.2. Om varan har en defekt kan kunden:

a) Begära prisreducering eller hävning av köpeavtalet, om inte säljaren omedelbart och utan större olägenhet för kunden ersätter den defekta varan med en felfri eller åtgärdar felet.

b) Kräva byte av defekta varor mot felfria eller borttagning av felet. Säljaren är skyldig att byta ut defekta varor eller åtgärda felet inom rimlig tid utan större olägenhet för kunden.

 

§ 6 Ansvarsbegränsning

 

6.1. Säljaren ansvarar inte för avbrott i webbutikens tillgänglighet eller tekniska fel som inte ligger under butikens kontroll.